LETNÍ TÁBOR 2018

DRAČÍ DOUPĚ

Vydáte se s tlupou dobrodruhů složenou z lidí, elfů, trpaslíků, trollů a možná i dalších druhů  dobýt bájné poklady bojovat s nestvůrami a nepřátelskými bojovníky? Dokážete vstoupit do temnoty a stát pevně společně s ostatními přáteli? Přežijete nástrahy a nebezpečí?

Kdy: 15. 7. – 28. 7. 2018
Kde: TZ KAPR, Popovice u Benešova
Sraz: v neděli 15. července ve 14.00 – Vozovna Kobylisy (Penny Market)
Návrat/Konec: v sobotu 28. července – cca 13.00 tamtéž
Cena: členové PS: 3.400,- Kč; ostatní: 3.700,- Kč

Poplatek za tábor uhraďte do 15.6.2018 na účet PS dle údajů, které jste dostali e-mailem po vyplnění přihlášky.

Prosíme o vyplnění nejpozději do 15. 6. 2018. Po vyplnění vytiskněte přihlášku, kterou dostanete e-mailem, podepište a následně ji odešlete poštou, jako standardní psaní, včetně všech příloh, na uvedenou adresu.

V průběhu tábora je pořizována foto a video dokumentace, která je součástí zpravodajství z tábora, které průběžně zveřejňujeme pro rodiče a další zájemce na těchto webových stránkách.

• Pokud dojde před nástupem na tábor ke změně zdravotního stavu dítěte (změna medikace, zjišťené nové zdravotní omezení, změna diety, stav po úrazu), vyplňte List účastníka a odevzdejte ho při odjezdu.
  • Základem úspěchu je správně vybrat, co na tábor vzít a co nechat doma. Balte vždy s dítětem. Ve svém zavazadle se musí vyznat, své vybavení si musí poznat. Pro stanový tábor je nejvhodnější malý starý kufr. Více info o tom, jak sbalit na tábor naleznete na úvodní straně o táborech zde >>
  • Dopis doporučujeme skutečně pročíst. Obsahuje důležité informace pro rodiče!
  • Posudek nelze nahradit jiným dokumentem ani osvědčením např. ze sportovního soustředění nebo plaveckého kurzu.

Výsledky Kaprkrosu a uzlařské regaty

9 Karolína Řezníčková 1:27:58
10 Matěj Rein 1:31:58
11 Leontýna Tvrdá 1:34:49

Pro rodiče, kteří netuší: Regata je 7 uzlů samostatně, SUPER G jsou navazované uzly a naslepo se skutečně váže po paměti.

Kaprkros
chlapci dívky
pořadí jméno příjmení čas pořadí jméno příjmení čas
1. Matěj Valta 17:56:00 1. Verča Valtová 20:58:00
Štěpán Hosa D
Joshua Lilleberg D

Pátek 27. července – Kaprkros, Regata a pouť

V dopoledním Kaprkrosu zvítězili sourozenci Valtovi.   Anetka  utrhla pro změnu všechny zlaté v Regatě.  Odpolední pouť byla slunečná, plná středověkých disciplín a zmrzliny.   Teď večer zuří v hangáru diskotéka a chystáme se ještě pro kouzelné draky.  Zatmění měsíce si neužijeme, protože je zataženo.

K obědu jsme měli prařízky s kaší  a k večeři obložené mísy.   Pokud přežijeme dnešní večer a zítřejší balení, pak jsme jednoznačně zapsáni do táborové historie. Nemáme ani jednu návštěvu u lékaře (kromě Lucky – ta se nepočítá, protože už je dospělá). Všem rodičům, jejichž potomci pochytali v průběhu tábora klíšťata, jsme na mailový kontakt odeslali záznam s nákresem. Pokud vám pošta nedorazila, pak nebyla ani ta klíšťata.  Kromě toho mimo záznam má Štěpán puchýř na palci, Terka má zalepený palec u nohy a máme i několik štípanců.

Čtvrtek 26. července – konec dobrodružství

Dopoledne se nám podařilo osvobodit  elfku ze zajetí mocného čaroděje a získat poklady z podzemní části hradu.  Odpoledne jsme soutěžili v nejrůznějších sportovních i nesportovních disciplínách a dokonce i pršelo.  Při večerním slavnostním táboráku jsme ocenili naše nejlepší táborníky.

K obědu byl buřtguláš, k večeři buchty s tvarohem, buchty s mákem, buchty s povidly, buchty s mákem a švestkami.  V průběhu škrábání brambor jsme si přivodili několik podivných zranění. Matěj vydržel dvě minuty pod vodou. Všichni jsou zatím celí zdraví.

Už se nám to blíží!

Drazí rodiče, babičky, dědečci a další … Máme pro vás radostnou/smutnou zprávu … Rádi bychom vás upozornili, že náš letní tábor končí již tuto sobotu. Můžete tedy radostně očekávat návrat svých dítek a těšit se na vyprávění plné nových zážitků o dobrodružství v dračích slujích, sprintech po lukách a lesích, bojích s kostlivci a klíšťaty a mnohem dalšího.

Pokud vám přišel tábor příliš krátký, tak přihlášku na prodloužený víkend 28. září již najdete na našich stránkách a podzimní prázdniny plánujeme ve standardním termínu

Středa 25. července – docela teplý den

Od samého rána je na táboře teplo. Dopoledne jsme si dali  bláznivou hru po okolí tábora, byla tak pitomá, že ji vedoucím museli poradit potrhlí skřítci z jeskyně. Odpoledne jsme při nabídkových programech hráli stolní fotbálek, karetní hry, vyráběli jsme jehelníčky a kaktusy v květináči, trénovali tance a první pomoc ( Aplikace Záchranka ).  Matěj lepil díry na stanech. Překvapivě se nikdo nepřihlásil na dodgeball (a to je tak pěkné počasí).  Před večeří jsme se vydali za dobrodružstvím do jeskyně. Večer máme osobní volno a sbíráme síly na táborové finále.

Poobědvali jsme španělské ptáčky s rýží. K večeři byla rybičková pomazánka.

Honzíka ráno bolela hlava. Domču už nebolí koleno. Michalovi praskl puchýř na prstu, Lenku kouslo něco se dvěma kusadly, Pája si strhnul strup na holeni, Jirka si sedřel kůži na vnitřní straně malíčku u nohy (o Patrika ve sprše). Eliška už má zahojený prst.

Úterý 24. července – tam, kde se těžilo stříbro

Vypravili jsme se na výpravu do Kutné Hory. Už víme, jak se těžilo stříbro a prolezli jsme staré štoly.  Celý den bylo pekelné vedro, zejména v autobuse. Nakoupili jsme si ale  spoustu nezbytných i zbytných zásob. Výlet jsme zakončili v táborovém bazénu. Michal má skvělé plavky.

Děkujeme našemu dvornímu přepravci, který zvládl zachránit výpadek dopravy způsobený  přepravcem místním v  průběhu necelého jednoho dne.

Naše táborové vlaštovky rostou jako z vody. Dnes se nechaly i vyfotit.  Dělají to celkem nerady. Svoje tábořiště postavily v našem tábořišti a spokojeně si bydlí nad dřezy na mytí nádobí. Když je u mytí nádobí velký randál, tak nadávají.  Kromě toho loví táborového kocoura.

K obědu byl balíček a nějaká domorodá strava. K večeři slepice na paprice s těstovinou. Štěpán se řízl do paty. Natálka se řízla o trávu do prstu. Králík si vzal na výlet klíště. Domču bolí kotník. Janičku bolí zub. Míšovi praskl puchýř.  I po celodenním výletu jsme všichni, celí a zdraví.

Pondělí 23. července – cesta temnou slují

Dnes dopoledne jsme prožili další dobrodružství v jeskyni, našli nové poklady a získali nová zranění. Odpoledne jsme si vyzkoušeli  cestu temnými slujemi a vedli nás pouze trpaslíci, kteří přeci ve tmě vidí. Cestou jsme museli zvládnout poslepu plazení přes zával, cestu po úzké lávce s lanem a nakonec i v úplné tmě zapálit svíčku.  K tomu nás ve tmě honily krvelačné příšery.

Po večeři máme poslední specializace a pak už hurá do spacáků.

K obědu vepřová pečínka se zelím a knedlíkem, k večeří sekaná se salátem a chlebem.  Nachytali jsme pár klíšťat. Joshua si strhl kůži na chodidle o kolík od hangáru. Dominik má puchýř. Lenka se bouchla o stan do kolena. Lea a Filip si pustili krev z nosu. Terka se bouchla taky do kolena. Štěpán se asi seknul pod nehet ale vůbec neví jak se mu to stalo. Náplastí máme ale stále dostatek. Jinak jsme všichni celí a živí.

Neděle 22. července – cesta slepých chodeb

Po deštivé noci jsme si užili  prodloužený budíček. Dopoledne jsme vypouštěli  rakety, vyráběli ozdobné bedýnky, stromy ze slaměnek, demontovali a znovu složili počítač,  trénovali jsme sebeobranu. Odpoledne jsme se vydali na cestu plnou slepých chodeb. Kdo si věděl rady, ten bloudil méně často. Před večeří jsme  zalepili několik stanů. Večerní táborák jsme zakončili dobrodružnou cestou za kouzelnou slzou. Útočili na nás pavouci a tma.

K obědu byly vdolky, k večeři hrachová polévka. Sára se řízla o trávu, Šmejkalovi nosí do tábora klíšťata,  Janička má puchýř. Jinak jsme všichni zdraví a celí.

Sobota 21. července – den úklidu

Slunečné sobotní dopoledne  jsme věnovali studiu našich odborností. Již máme čaroděje třetí úrovně. Odpoledne jsme vygruntovali stany, uklidili v kurech, přepočetli ponožky a další  nezbytné vybavení a vydrbali sami sebe do čista.  Večer jsme zalezli dřív do spacáků, protože konečně pořádně pršelo a ráno vstáváme pozdě, protože je neděle.

K obědu bylo vepřové maso s mrkví a k večeři chléb se sýrovou pomazánkou. Terku štípl komár do kotníku, Matěje bolí kyčel,  Elišku už nebolí prst, Michal má stále puchýře od ponožek. Nenašli jsme žádné klíště.  Eliška, Filip a Štěpán přišli večer na kafe do kuchyně.  Všichni jsou celí a zdraví. Vedoucí se ještě nezbláznili.

Pátek 20. července – první ztráty mezi dobrodruhy

Dopoledne jsme trénovali čarodějnické triky. Naučili jsme se řadu společných kouzel. Odpoledne  jsem si vybrali nejdřív z nabídkových programů a po svačině jsme se vypravili za dobrodružstvím do jeskyně. Večer nás Helča nejdřív učila keltské tance a pak  začala táborová tancovačka. Všichni jsme šli spát strašně pozdě.

K obědu jsme si dali kuře na kari s rýží, k večeři čočkovou polévku.  Vojtu bolí koleno, Matěje bolí kyčel, Verče už se  sloupnul strup na zádech z „Temelína“.  Aleše bolí koleno.  Králík měl třísku.  Lucka má ortézu na celou nohu. Přijeli Martin a Lucka. Nela nás opustila a odjela na plánované soustředění.  Našli jsme několik klíšťat. Ve stanech máme skoro všichni uklizeno.  Zlobíme zdravě.

Čtvrtek 19. července – dobrodružství pokračuje

Dopoledne jsme si vyzkoušeli, jak se žilo hraničářům i jak  těžké to měly právě s hraničáři potulné tlupy hledačů pokladů.  Odpoledne jsme se vypravili do sluje tajemného čaroděje a zmocnili jsme se části jeho pokladů. Po svačině jsme si vylepšovali své schopnosti podle povolání.  Večer jsme vyrazili na další výpravu do jeskyně.

Celý den je slunečno, fouká vítr. V bazénu je spousta vody, škoda, že na něj nemáme nikdo čas.

K obědu jsme si dali meruňkové knedlíky, které jsme si vlastnoručně ukouleli, šlo to skvěle i Erikovi a Honzíkovi. K večeři byly šumavské topinky. Na otázku, zda Vašek jí, odpovídáme ano – knedlíky si přišel přidat dvakrát.  Eliška se řízla do prstu. Michal má puchýře na prstech u nohy. Matěj si podvrknul kotník. Vojtovi luplo v koleni, když dělal dřepy, Králíka svědí dva pupence, Vojta se škrábnul do kolena. Elišku chtělo večer sežrat klíště, Matěj ulovil dvě klíšťata pod hodinkami, Filipovi tekla krev z nosu, Natálku píchla tráva do nohy. Filipovi a Štěpánovi vybuchla ve stanu asi menší bomba. Dneska dorazil Pavel a posílí osazenstvo kuchyně.

Gratulujeme všem rodičům, kteří vybavili své dítě na tábor bílým ručníkem, až se vrátíme, přečtete na něm celou táborovou historii. My to víme, pravidelně jim je rozdáváme vždy, když je někde zapomenou. Ručník se totiž dá použít jako polštář, jako podložka na ležení na trávu i jiné podklady. Dá se na něj stoupnout v umývárně, když si myjete nohy, to je totiž jednodušší než si střídavě sundat jednu a druhou botu. Jde do něj utřít ešus i  úplně špinavé ruce. To samozřejmě není všechno, ve druhé polovině tábora budou některá povolání trénovat i maskování :). Stanete se tak majiteli jedinečného artefaktu a nakonec na tom budete i líp, než řada jiných rodičů, protože k několika ručníkům se již dnes žádné děti nehlásí.

Středa 18. července – den velkých výprav

Středa  byla dnem prvních  výletů.  Nejkratší trasa vedla do Postupic a okolí, statečnější vyrazili do Nové Vsi, kde nic nenašli. Nejodvážnější vyrazili do Struhařova a trasu si pak prodloužili do Benešova, kde vykoupili celé město. Večer jsme věnovali očistě ve sprchách, odpočinku a řevu v táboře. Počasí bylo přívětivé, nikde nám nepršelo.

Filip má špinavé ponožky pod postelí, Káju bolí nehet, Janička má puchýř, Káju bolela hlava,  Vojta si nechce převlíkat tričko, Kája si musela vycucat pastilku na nachlazené močové cesty,  Eliška měla klíště, Káje teče krev z kolena. Ještě jsme nebyly na pohotovosti ani u lékaře. Štěpán s Filipem měli ráno hlídku a budili celý tábor, hlavně vzbudili Káju – tím to asi začlo :-)).

K obědu byl balíček a k večeři uzené se špenátem a bramborovým knedlíkem. V Postupicích v obchodě měli černý sliz. Sára už našla vidličku a nůž, jiní je poztráceli. Verča si zničila pláštěnku, protože strkala hlavu do jiné díry než měla. Dominik pláštěnku nemá. Děkujeme všem, kteří děti vybavili pláštěnkou a naučili je ji používat.

Úterý 17. července – začíná opravdové dobrodružství

Dnes v noci jsme měli první noční hlídky. Vojta s Vaškem  zatopili a doběhli pro čerstvé pečivo. Po snídani došlo ke zločinu v nedaleké vesnici. Místní hokynářství bylo přepadeno a vykradeno.  Naši dobrodruzi se ihned vydali na výpravu za zloději a od majitelů obchůdku získali odměnu za vrácené zboží a příslib slev pro své nákupy. Před obědem jsme si stihli nakoupit výstroj i výzbroj pro naše velké dobrodružství. V první části odpoledne jsme zvládli nabídkové programy a  pak už nás čekala cesta k tajemnému hradu.  Vhledem k tomu, že jednotlivé skupiny dobrodruhů  prožívají  každý svoje vlastní dobrodružství, prozradíme vám podrobnosti až na konci tábora.

K obědu milánské těstoviny, k večeři kuřecí polévka s pečivem. Večer chtělo sníst klíště ještě Lenku a Sáru.Dominika bolí kotník, Vendy si podvrkla nohu, Eliška se škrábla o klacek, Štěpán si narazil prst, Aleš má zraněný malíček na noze. Papája se řízla v kuchyni do prstu.

Pondělí 16. července

Dopoledne slunečno, občas zataženo, Standa ale říkal, že bude pršet a tak odpoledne spadlo pár kapek. V táboře se objevila spousta trollů,  trpaslíků, elfů, hobitů i kudůků, občas se mihne i nějaký člověk.  Válečníci, kouzelníci, zloději, hraničáři i alchymisté pronikají do umění svých povolání. Táborem poletují kouzla i sekery.

K obědu  kuřátko s vlastnoručně oškrábanými bramborami, k večeři buřtíky. Kromě toho jsme dojedli všechny dortíky a koláče od Aničky.  Králík na dortíky moc není, tak si dala jenom koňakovou špičku. Odpoledne dorazil Vašek, už jsme  v plném počtu.

Janičce tekla krev z nosu, Králík měl třísku, Dominik si přišlápl tkaničku a odřel si ruku, už to ale nebolí. Štěpána už ruka od Mrazíka taky nebolí. Matěje a Tondu chtělo sníst klíště. Honzík si po úspěšném týdnu v kuchyni  udělal puchýř při opékání vlastního buřtu. Některé stany se před nástupem tvářily velmi uklizeně.  Všichni zlobí jenom trochu. Už nám přebývá jeden ručník a půlka ešusu.

Neděle 15. července

Táborníci se sjeli do Popovic z několika směrů. Všichni našli své stany a své postýlky. V hospodě u Kulhavého poníka jsme podávali  koňský guláš a chleba se sádlem a cibulí. Večeři jsme zapili malinovým kvasem. V hospodě jsme potkali několik dobrodruhů a nechali jsme se zlákat k velké dobrodružné výpravě.

Všichni zlobí jenom trošku, počasí je slunečné. Zítra budeme tvořit svoje dobrodružné postavy a ponoříme se možná i do bazénu.

Eliška se škrábla do nohy a měla třísku, Štěpán má namoženou ruku z Mrazíka. Káju bolí záda. Táda má zalepené staré zranění na prstě. Ivana kousnul pavouk.